zaterdag 14 juli 2007

Julie 1 jaar!

Julie werd afgelopen maandag, 9 juli, 1 jaar!
Dat is natuurlijk een mijlpaal waar we echt bij stil moesten staan. We hebben het eerste jaar overleefd! Ongelofelijk dat ik alweer een jaar vader ben. De tijd is echt voorbij gevlogen. Grappig hoe je in zo'n korte tijd van iemand kan gaan houden en hoe je iemand leert kennen.
Om het huis niet stampensvol te krijgen, zodat je niet meer aan genieten toekomt, hebben we de festiviteiten verspreid over twee dagen. Op zaterdag enkele vrienden met hun kinderen en op zondag familie en enkele andere vrienden.
Het was het plan om zaterdag in het park te vieren, maar het weer was zo onvoorspelbaar dat we uiteindelijk thuis zijn gebleven. Zondag was het schitterend weer en waren we al van plan om het feestje thuis te houden. De planning was strak in orde en op donderdag waren we al naar de VEN geweest. Een maand daarvoor hadden we bij de slijter om de hoek al een Jeroboam prosecco van 3 lt besteld van het huis Astoria. Uiteindelijk deze geserveerd met frambozen in het glas en een scheut Framboise.
Het ontwerp voor de taart had ik al een tijdje in mijn hoofd. Nijntje is Julie's #1 knuffel, dus dat moest hem worden. Uiteindelijk is het eindresultaat goed overeengekomen met wat ik in mijn hoofd had.

Bij de VEN een grote vierkante vorm gekocht en een dubbele portie vanille kapsel gebakken. Omdat hij nogal groot was en zeer luchtig, durfde ik het niet aan om hem in drie lagen te snijden. Het risico van scheuren is dan te groot. Uiteindelijk dus de taart doormidden gesneden en de onderste laag ingesmeerd met jam. Hierop dekkend een laag gehalveerde verse frambozen, waar ik uiteindelijk drie doosjes voor nodig had, en daar overheen een laag vanille frosting. Na het toedekken van deze laag met de andere kwam het lastige werk: ik had een pot Betty Crocker vanille frosting aangelengd met roze kleurstof en heb de taart hiermee geplamuurd. Zaterdagavond had ik de Nijntje al gemaakt. Hiervoor heb ik een emmer marsepein gekocht en met kleurstof verschillende kleuren marsepein gemaakt. Deze vervolgens uitgerold (let op! met poedersuiker en niet met bloem!!!) en uitgesneden. Een Nijntje kleurplaar, in stukken geknipt, fungeerde als mal. Met het resultaat was ik erg tevreden. Echt een meisjestaart.
Maandag is Claar gaan werken en had ik een vrije dag genomen. De hele dag alleen met Julie en we hebben het heerlijk gehad. Ze was best moe van twee dagen feest en drukte en heeft veel geslapen. Tussendoor gespeeld en gewandeld. 's Ochtends zijn we samen naar de creche gegaan, waar we getrakteerd hebben. Alle kinderen hebben gezongen en Julie kreeg een cadeau.

Geen opmerkingen:

Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn site. Laat gerust een bericht achter!