maandag 23 juli 2007

Eten: Zondag 22 Juli 2007

Een mooie hele zwartpootkip met kop, poten en ingewanden.
Nadat ik hem heb schoongemaakt, heb ik hem in stukken gehakt. Ik had hem natuurlijk ook aan het spit kunnen hangen, maar ik had een mooi recept waarbij de kip gebraden moest worden in stukken.





Mosterdsla met verse peer, venkel en notendressing. De peer heb ik in stukken gesneden en de venkel op de madolin gesneden. Voor de dressing heb ik notenazijn en walnootolie gebruikt.






Eerst halve bol knoflook en bosje citroentijm aangezet in de pan, hierna de stukken kip aangebraden. Hierna afgeblust met marsala en met de deksel op de pan laten stoven voor een minuut of 12.






Heerlijk langzaam gebakken nieuwe aardappels op de coupe de feu.

1 opmerking:

Anoniem zei

Kwam via-via op je site terecht en wilde alleen even laten horen dat het er erg leuk (en lekker!) uitziet. Het toeval wil dat wij ook in september in Toscane zullen zijn; ik ga zeker eens kijken naar het boek dat je verderop bespreekt.
Succes verder en ik kom nog wel eens terug!

Groetjes,
Mirjam

Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn site. Laat gerust een bericht achter!