maandag 20 augustus 2007

Landgoed Fair

Het afgelopen weekend zijn Julie, Claar en ik naar de landgoedfair van Heerlijkheid Marienwaerdt in Beesd gegaan. Zondag was een heerlijke dag, lekker zonnig, maar niet te warm. Mooi weer voor een uitje, zeker als je vrijkaartjes hebt! Gelukkig was er een aantal leuke stands. Er was een grote groep brocanteurs, die speciaal voor deze markt in China nog wat brocant en antiek had laten maken. Beetje flauw, want er zitten best leuke dingen tussen. Claar heeft een paar uit cement gegoten kandelaars gekocht, ik wat dingen bij foodstands.


Bij Raspberry-Maxx (zie mijn stukje van 10 juli) heb ik een grote pot frambozenjam gekocht voor Julie. Julie is dol op frambozen en kan bij de supermarkt een doos leeg eten voordat we bij de kassa aangekomen zijn. Ik vind het mooi en puur dat een meisje van 13 maanden zo van fruit houdt en koop dus graag vers fruit voor haar en heb zelfs haar verjaardagstaart gevuld met verse frambozen. Maar goed, Raspberry-Maxx... Ik was van plan om daar wat frambozenplantjes te kopen, maar de dame die achter de stand stond vertelde me dat dit niet het juiste seizoen is om te planten. Weer wat geleerd. Grappig dat er een paar stands verder iemand bramen en frambozenplatjes verkocht. Ik heb besloten om in het voorjaar (wanneer ik dus moet planten) bij RM langs te gaan om planten te kopen.


Een leuke ontdekking was de stand van MeatCuisine, een stand waar ik veel verschillende soorten worst en ham te proeven kreeg. Mooi om te zien hoe mensen met passie over hun vak kunnen praten. De heren hebben een achtergrond in het slagersvak en zijn op een gegeven moment een internetslagerij begonnen in een gebied waar geen slager meer was. Dit liep niet en in plaats van in loondienst te gaan zijn ze MeatCuisine begonnen. Ik hoop dat ik het verhaal goed onthouden heb, maar volgens mij klopt het zo. MeatCuisine importeert de worsten en hammen niet alleen uit Zuid-Europa, maar laten ze zelfs speciaal maken volgens eigen recept. Het resultaat mag er wezen! Wat heb ik geproefd?
Gevulde worsten (hazelnoot, olijf en truffel), Beklede worsten ( peper en rozemarijn), 'hammetje naturel' en 'overige worsten' (eend, ezel en rendier). Misschien nog wel wat hippere namen verzinnen? Zelf heb ik twee worsten gekocht, truffel en eend.
Kijk vooral naar de verkooppunten om te kijken of er een winkel in de buurt is die deze worsten verkoopt. Gelukkig zijn we in Utrecht en omstreken zeer goed bedeeld.

Ik werd helemaal blij toen ik er thuis achter kwam dat Gerrit van slagerij de Groene Weg om de hoek verkoper is van de worsten van Meatpoint.
Morgen meteen even met hem over hebben!


Gerrit Takke is eigenaar van Slagerij de Groene Weg in Utrecht en zijn winkel is dit jaar verkozen tot Biologische Slagerij van het Jaar! Een hele mooie prestatie. De kwaliteit van zijn vlees is super, wat hem tot één van de huisleveranciers maakt van MaartenKookt! De afgelopen twee jaar heeft Gerrit o.a. het eten verzorgd voor ons straatfeest dat ik mede heb georganiseerd en dat was zeer goed in orde.

Geen opmerkingen:

Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn site. Laat gerust een bericht achter!