dinsdag 30 oktober 2007

(zelf) Koken in Toscane (deel 2)

Orechiette met notensaus (sugo alle noci) en pancetta.
De pasta heb ik in een pastawinkeltje gekocht in San Casciano Val di Pesa. De saus heb ik gemaakt van parmasan, pastaroom en walnoten.





Een variatie op het thema van een eerder gemaakt gerecht. Dit keer met verse inktvispasta, platte peterselie en drie keer zo veel knoflook. Recept is van Nigella.






Ok, Ok... niet zelf gemaakt, maar erg lekker en een mooie foto!
Dolci van een bakker in Barberino Val d'Elsa. De twee vooraan (bladerdeeg met een soort banketbakkersroom) hebben een Toscaanse oorsprong, de achterste (krokant koekje met een romige notenvulling) uit Sicilië.






Helaas een niet geheel scherpe foto. Ook niet kunnen fixen met allerhande tooltjes. Zelfgemaakte ravioli, gevuld met riccota en spinazie met een saus van verse porcini. De porcini kockt ik bij een kraampje langs de kant van de weg. De pasta ook nog gekookt in bouillon van porcini voor wat extra smaak.

Geen opmerkingen:

Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn site. Laat gerust een bericht achter!