zondag 28 oktober 2007

(zelf) Koken in Toscane (deel 1)

Bijna elke dag heb ik wel zelf gekookt voor Claar en mijzelf. Of met de lunch of avondeten. Voor Julie kookte ik apart, meestal pasta met een vleesje. Hieronder enkele voorbeelden van wat ik heb gemaakt.

Spinazie gnocci met pancetta en salie







Entrecote van het houtvuur met gevulde courgette. Het vlees is gemarineerd in olijfolie met knoflook, salie en rozemarijn.







Julie was de eerste dagen erg vroeg op, met als gevolg dat ik de tweede dag in het appartement om 6 uur in de ochtend al Borlottibonen aan het doppen was. Gelukkig had ik hulp. Ik heb de bonen heel langzaam gegaard in bouillon met boter en uiteindelijk in een pasta verwerkt. Pasta Pici (een specialiteit uit Siena, een soort hele dikke spaghetti) met knoflook, lardo suino cinto toscano (ook weer een Toscaanse specialiteit: een soort spek, maar met veel meer smaak. Bijna salami-achtig) en de bonen.

Geen opmerkingen:

Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn site. Laat gerust een bericht achter!