dinsdag 20 november 2012

Boek: nrc.next-kookboek

Titel: nrc.next-kookboek
Auteurs: Janneke Vreugdenhil, Roos Ouwehand, Stéphanie Versteeg, Menno Steketee en Joël Broekaert. 

Uitgeverij: Nieuw Amsterdam
ISBN: 978-90-468-14147
Taal: NL


Uit ervaring weet ik hoe het is om onder tijdsdruk recepten en stukjes op te moeten leveren. Je zou deze stress maar elke dag hebben!
NRC Next heeft hier iets op gevonden door vijf verschillende thuiskoks elkaar af te laten wisselen.

Nu liggen hun gebundelde pennenvruchten -net op tijd voor de feestdagen- in de winkel met heel groot op de cover: '4 Seizoenen, 5 Thuiskoks, 140 Recepten'.

Door bovenstaande constructie is het een heel afwisselend kookboekje met verhalen (of verhalenboekje met recepten) geworden. Niet alledaagse recepten voor elke dag met een leuk verhaal er bij, zou mijn omschrijving zijn.

Voor trouwe Next-lezers natuurlijk een feest der herkenning. In mijn vriendenkring zijn de meningen sterk verdeeld over wie het leukst (en lekkerst) schrijft. Wat betreft mijn eigen mening zal ik hier maar op de vlakte blijven!

Het leukste recept om tegen te komen vond ik in ieder geval de Aardbeienrisotto van Stéphanie Versteeg. Een hartige risotto... met aardbeien er door.
Afgelopen zomer, toen ik met vrouw en kinderen in Zuid Frankrijk was, hebben we in het kustplaatsje Beaulieu-sur-Mer een fijn restaurant ontdekt. De kinderen konden er spelen bij de fontein en er kon niets kapot. Wat wil je nog meer? Toen we er voor de derde keer kwamen eten in drie weken tijd, wilde de Italiaanse chef ons verrassen. Hij zou voor ons zijn specialiteit maken... Aardbeienrissoto! Amai! Heerlijk!



Geen opmerkingen:

Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn site. Laat gerust een bericht achter!