maandag 15 september 2014

Het wildseizoen is geopend!

 Ik ben dol op de seizoenen die wij in Nederland kennen! Elk seizoen brengt wel een paar mooie primeurs met zich mee om naar uit te kijken. Denk aan de eerste haring, de eerste aardbeien van Nederlandse grond en natuurlijk asperges!


Het seizoen dat nu is aangebroken heb ik misschien nog wel het meeste lief, met mossels, paddenstoelen, oesters en natuurlijk wild! Afgelopen weekend hebben we het wildseizoen alvast feestelijk ingeluid, nadat ik via een kennis twee zelf geschoten eenden had gekregen. Geplukt en gekuist in de tuin en daarna gebraden en geserveerd met aardappelpuree, porcini en kikomansaus (op basis van jus de veau). Niet rot! 

Geen opmerkingen:

Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn site. Laat gerust een bericht achter!