woensdag 19 september 2012

Boek: Nigella Lawason - Nigellissima

Titel: Nigellissima
Ondertitel: Instant Italian Inspiration
Auteur: Nigella Lawson
Uitgeverij: Chatto & Windus
ISBN: 978-0-701-18777-0
Taal: Eng
Gekocht bij: Amazon UK
Te koop in mijn webwinkel op Amazon UK! Scheelt bijna 50% met Bol.com
 
Wat was ik streng bij het bespreken van Kitchen, Nigella's vorige boek! Slap aftreksel van vorige boeken. Inspiratie is weg. Is de redacteur opgestapt? Niet zo mooi allemaal...
 
Dat ging wel even door mijn hoofd toen ik afgelopen dinsdag thuiskwam en Nigellissima op de deurmat zag liggen. Wat gaat dat worden? De verwachtingen waren toch weer hooggespannen bij mij doordat er de laatste weken/ maanden een waar media offensief was gestart voor de promotie van dit boek. Ook roerde la Lawson zich behoorlijk op twitter met veel foto's vanuit de testkeuken.

Na het boek een paar keer doorgelezen te hebben kan ik niet anders concluderen dan dat Nigella terug is! Leuke recepten, nieuwe opmaak, heerlijke verhalen en prachtige foto's. Voor de foto's grijpt Nigella in dit boek terug naar Petrina Tinslay, die ook de foto's maakte voor 'How to be a domestic Goddess' en dat levert foto's op waar je van gaat watertanden.
Net als bij de vorige boeken wordt ook dit boek weer begeleidt door een Tv-serie bij de BBC, zesdelig in dit geval. Zie hieronder de trailer:
 
 


Nigellissima kan je het best omschrijven als het Italiaanse vervolg op Nigella Express. Leuke en verse gerechten die je relatief snel op tafel kunt hebben. Nigella heeft aangegeven dat ze haar tijd in Florence, waar ze een tijd woonde voordat ze naar de Universiteit ging, heeft gebruikt als inspiratiebron. Hier heeft ze Italiaans leren spreken en eten.

Wat meteen opvalt aan de hoofdstukindeling, is dat er van de zes hoofdstukken er één totaal is gewijd aan kerst... en dat is niet de eerste keer. Zou zij dan net zo dol zijn op kerst als ik? De overige hoofdstukken gaan over Pasta, Vlees/Vis/Gevogelte, Groenten/Bijgerechten en Nagerechten.

Om een idee te geven van het boek heb ik hier een link geplaatst naar de site van Daily Mail, waar exclusief een 12-tal recepten uit het boek zijn verschenen. Waarom ze deze recepten hebben gekozen bij de uitgeverij vraag ik me af. Er zijn veel mooiere recepten te vinden in de 273 pagina's van dit boek.

De recepten zijn niet 'puur' Italiaans, als dat al bestaat, maar haar eigen versie er van. Dat is ook wat het leuk maakt, evenals haar inleidende verhalen bij elk recept.
Heerlijk om weer eens een leuk boek van Nigella Lawson te hebben. Ik raad het van harte aan!

Nu te koop in de (mijn) winkel en vanaf 24 september wekelijks op BBC2 om 21.30 uur.




Update: Er is een speciale app gemaakt ter ondersteuning van de verkoop van di boek. Filmpjes, recepten en een 'making-of'. Niet op Android... -1.  




Geen opmerkingen:

Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn site. Laat gerust een bericht achter!