zondag 3 februari 2008

Markten in Toscane

Nu gaat de plank ook echt leeg! Nog een item dat al lang ligt te wachten om geplaatst te worden. Zoals eerder uitgebreid gemeld hebben we onze afgelopen zomervakantie in Barberino Val d'Elsa in Toscane doorgebracht. Ik vind het altijd heerlijk om in Italië en Frankrijk naar locale marktjes te gaan. Het hele dorp loopt uit om op de weekmarkt zijn boodschappen te doen. Veel nonna's en nonno's met kleinkinderen op stap, een goede sfeer en mooie producten. Op internet had ik een mooi schema gevonden met alle weekmarkten van Toscane. Super veel aan gehad. Om de dag gingen we wel naar een markt, om een kop koffie te drinken, rond te struinen en inkopen te doen.

UPDATE 25/5/2010: Ik heb net de link naar het marktoverzicht vervangen door een werkende link. De oude pagina waar ik naar linkte bestaat niet meer. Kijk ook eens naar de overzichten hier (voor werkelijk alle soorten markten, ook antiek) en hier (erg compleet). Zijn ook mooi!









































6 opmerkingen:

Anoniem zei

welk marktje in toscane vond je het leukst? Wij zitten in val d'elsa. Heb je nog tips...?

Maarten le Noble zei

Ik vond San Casciano in Val di Pesa erg leuk. Schitterend klein dorpje. Is ook nog eens vlak bij jullie in de buurt!
Kan je meteen lunchen bij Cantinetta del Nonno. http://maartenkookt.blogspot.com/2007/10/uit-eten-in-toscane-deel-1.html

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Maarten le Noble zei

thanks!

michel zei

wat zijn leuke markten in de buurt van lago trasimeno in juni ? wij verblijven in pozzuolo en zijn niet te beroerd om even te rijden

Maarten le Noble zei

Durf ik niet te zeggen, Michel. Je kan op 1 van de sites waar ik naar link vast wel wat moois vinden!

Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn site. Laat gerust een bericht achter!