maandag 5 april 2010

MaartenKookt! Webshop geopend!

Ik heb altijd al een winkel willen hebben en nu is hij er... mijn eigen webshop op Amazon.co.uk!
Best leuk om te doen... Gegevens invullen en vervolgens alles aanklikken wat je leuk vindt om te delen (en hebben). Sinds het invullen van onze huwelijkscadeaulijst niet zoveel lol gehad! ;-)
Het is de bedoeling dat ik vanaf nu de boeken en artikelen die ik op mijn site beschrijf ook toevoeg aan mijn webshop. Er zal dus ook steeds meer inhoud komen. Mijn insteek is om alleen artikelen in mijn winkel te zetten die ik zelf in mijn bezit heb en waar ik tevreden over ben... dat je het maar weet!

Waarom boeken en artikelen kopen in Engeland? Afgelopen januari gaf Eurocommissaris Neelie Kroes nog aan dat het stimuleren van grensoverschrijdende webaankopen een speerpunt voor haar beleid is voor haar komende beleidsperiode. Waarom? Omdat het echt kan lonen om over de grens te kopen en dat wordt door de toenemende concurrentie alleen maar beter. Zo zijn boeken in Engeland (bij Amazon) o.a. door de relatief lage Pond aanzienlijk goedkoper dan in Nederland. Zeker als je ook kijkt bij de tweedehands boeken. Soms boeken tussen de 1 cent en een paar Pond, al moet je wel nog de verzendkosten betalen.

Daarnaast maak ik in mijn webshop al een selectie voor je, dus het is nu geen enkele moeite meer om een leuk cadeau te vinden voor iemands verjaardag of voor jezelf. Steeds meer van de boeken en producten zal ik ook recenseren op mijn site, dus je hebt een goed idee bij wat je koopt.

Ik hoop dat er een markt voor is. Ik vind het in ieder geval een leuke nieuwe invalshoek voor mijn site, wat me stimuleert om er nog veel meer tijd in te stoppen.

1 opmerking:

Berbera zei

Leuk idee. Is er een manier om via jou boekenwinkel in het reguliere assortiment van Amazon te komen?

Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn site. Laat gerust een bericht achter!