zondag 17 maart 2013

Boek: Het Groentenparadijs


Titel: Het Groentenparadijs
Auteurs: Manja Visser en Marcel van Driel (foto's)

Uitgeverij: Kosmos
ISBN: 9789021553122
Taal: NL

Pagina's: 193

In het Groentenparadijs deelt Manja Visser de ervaringen van drie generaties moestuinverbouwers met ons. Per seizoen veel tips en trucs, informatie over wat, wanneer en hoe te planten en in totaal 65 mooie recepten.

Ongecompliceerd
Als je houdt van tuinieren of er over denkt om een moes- of volkstuintje te nemen, is dit een enorm leuk boek. Ook voor alleen de recepten de moeite waard: rabarberprosecco, tuinbonentapanade, makreelmousse, gevulde courgettebloem, steaksandwich met rucola en uiensaus, rode bietensalade met rode wijn, appelstroop, karbonaadjes met gekarameliseerde appels en salie, groene kool met paddestoelen en roquefort in filodeeg, zelf zuurkool maken en nog veel meer. Ongecompliceerd, maar wel leuk.

Opa
Bij de tips van Opa (bv plant bramen en frambozen nooit naast elkaar) moest ik denken aan mijn eigen opa, die een behoorlijk moestuin en kas in zijn tuin had. Wat was het mooi geweest om eens met hem uit zijn eigen tuin te koken!


Te koop in mijn webshop op Bol.com!


Geen opmerkingen:

Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn site. Laat gerust een bericht achter!